طرح خسارت در معامله


با سللام و خسته نباشیداینجانب در سال سال ۹۴/۳/۲۵ یک دستگاه یخچال و یک دستگاه فریزر خریداری کردیم که به اسم دوقلو به ما فروختند. بعد از چند روز نمایندگی برای نصب آمد.بعد از نصب متوجه شدیم که یخچال و فریزر در شکل ظاهری باهم همخوانی ندارند بطوریکه درب یخچال طرح گلدار بود و درب فریزر طرح ساده بود حتی بعدا متوجه شدیم سال تولید یخچال مربوط به سال۹۳ هست و سال تولید فریزر مربوط به سال ۹۱ میباشد.به فروشگاه مراجعه کردیم فرمودند اینها نر و ماده هستند و مشکلی ندارند.بعد از چند ماه اختلاف خانوادگی بوجود امد چون بدلیل ضعف مالی بعد از سی سال این یخچال و فریزر را خریداری کرده بودیم دوباره به فروشنده مراجعه کردیم تا تعویض نماید فروشنده گفت تعویض نمیشد ولی میتوانم به نمایندگی پس از فروش بگوییم درب یخچال ها را تعویض کند.نمایندگی آمد و دید اختلاف در درب ها مشهود است.سفارش درب ها را به کارخانه داد که بعد حدودا ۳ ماه درب ها رسید.چون سال تولید یخچال و سال تولید فریزر باهم نبودند درب ها بازم هم همخوانی نداشتند که نمایندگی دوباره سفارش داد که آن هم بعد از چند ماه آمد ولی این بار هیچگونه قطعه ای رویه درب ها نبود الان حدودا ۱/۵ سال هست که از این ماجرا میگذرد ولی درب ها ناقص هستند.بازهم مراجعه کردیم به فروشنده اینبار با بی ادبی و تندخویی فرمودند بروید هر غلطی دلتان میخواهد بکنید و بعد این دوباره فروشنده از نمایندگی پس از فروش سفارش فرستاده بود که یخچال ها را بیاورد و ماه به ماه به عنوان صدقه ۲۰۰ هزار تومن پول به آنها بدهم.سوالم این است که آیا میشود این فروشنده را محکوم کرد؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: قراردادهای تجاری
حوزه قضایی: آذربایجانشرقی
1 پاسخ
3,018 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۱۴:۰۱